آغاز هفتمین دوره جشنواره فیلم مستند الجزیره بالکان در سارایوو

هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند الجزیره بالکان (AJB DOC) امشب با مراسمی باشکوه در کانون فرهنگ بوسنی و هرزگوین در سارایوو افتتاح می شود.پس از مراسم افتتاحیه، فیلم "جایی که زیتون گریه می کند" به کارگردانی زایا و ماوریزی بناتزو نمایش داده می شود.

هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند الجزیره بالکان (AJB DOC)  امشب با مراسمی باشکوه در کانون فرهنگ بوسنی و هرزگوین در سارایوو افتتاح می شود.

پس از مراسم افتتاحیه، فیلم "جایی که زیتون گریه می کند" به  کارگردانی زایا و ماوریزی بناتزو نمایش داده می شود.

این یک مستند دلخراش و تکان دهنده درباره مبارزات و مقاومت فلسطینی هایی است که تحت اشغال از سوی اسرائیل در کرانه باختری زندگی می کنند.

تماشاگران در روزهای آتی این فرصت را دارند تا ۲۳ مستند دیگر باکیفیت را تماشا کنند که شامل داستان هایی در باره ظلمی علیه فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری اشغالی و همچنین سایر موضوعات اجتماعی روز هستند.

در این دوره از جشنواره فیلم مستند ایرانی جاهای خالی پر شود به کارگردانی عطیه زارع ارندی نیز در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

داستان فیلم «جاهای خالی پُر شود» واکنش سه نسل از زنان یک خانواده نسبت به یک پدیده بیرونی یعنی طلاق است. در این اثر طلاق به عنوان یک مؤلفه بیرونی، شرایط زندگی مادربزرگ، مادر و یک دختربچه را تغییر می‌دهد و آن‌ها را وادار به اتخاذ واکنش و گرفتن تصمیم‌های سرنوشت‌ساز می‌کند. چنان که کارگردان این فیلم عنوان کرده است، دغدغه و موضوع این مستند، نقد قانون خانواده و مسائل حقوقی نیست بلکه فیلم تلاش کرده از دریچه شخصیت‌هایی که روایت می‌کند، به وجوه انسانی و اجتماعی وسیع‌تری بپردازد.

منبع : (وبسایت کلیکس)- ۱۴۰۳/۶/۲۳

کد خبر 21069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =